Quan posem en marxa el nostre negoci a tots ens entra una febre sobtada per crear una web i situar-nos en les xarxes socials perquè tots s’assabentin. Però un cop assolida aquesta fita ens enfrontem al vertigen de què explicar i vam acabar descuidant com volem que ens vegin. Però no creguin que això és un assumpte menor, exclusiu per a aquells que venen per internet, molt al contrari, serà molt important per al futur de la nostra activitat professional, molt més enllà del que ara imaginem. Com, per exemple, per aconseguir finançament per al nostre negoci. Sabien que als Estats Units inclouen en les seves anàlisis de riscos financers l’agenda de contactes i el perfil a les xarxes socials de qui demana diners prestats? A més de disposar d’una bona informació comptable i fiscal, ara resultarà imprescindible comunicar el nostre negoci, o com es diu ara, tenir un bon relat del que fem i volem fer.

Els experts opinen que les noves tecnologies i l’accés a una major informació gràcies a internet no només estan canviant l’economia d’una manera accelerada, sinó que en un futur immediat serà possible aconseguir diners prestats al supermercat del barri o fins i tot sense moure del saló de la teva pròpia casa. Tot apunta que, en el repte de construir una relació de confiança amb el seu finançador habitual, va tenir més protagonisme la capacitat de seduir amb bons arguments, no només disposant d’una informació seriosa i de qualitat, sinó també combinant perfil i visió. La rendibilitat i viabilitat d’un projecte empresarial, en una economia cada vegada més oberta i digital, exigeixen, a més dels arguments habituals, bones idees de persones creïbles. Els bancs parlen d’anàlisi de riscos, mentre nosaltres parlem de conceptes com il·lusió, confiança, expectatives, oportunitat i futur. Dues perspectives d’una mateixa realitat que han de convergir per a benefici mutu, però que exigeix ​​una comunicació intel·ligent en una economia més complexa que en el passat.

Quan un pensa en la iniciativa que vol posar en marxa, o que es pretén millorar, el seu gimnàs, el bar, la botiga, la consulta, la seva hivernacle, mai imagina l’enorme paperassa i el temps que es consumeix en gestions administratives i en tràmits obligatoris. Aquestes tasques que ens distreuen i fins i tot ens fastiguegen, però al qual ens enfrontem amb una puntualitat prussiana. Per això surt rendible acudir a bons professionals que ens resolen aquests assumptes, aquests assessors que ens faciliten la vida i ens permeten posar el focus en vendre més i millor. Però com els temps han canviat, a més de fer aquests deures inevitables i deixar-se aconsellar per no perdre l’escàs temps disponible, és més necessari que mai saber què explicar i a qui. Al final, més enllà d’explorar les diferències entre crèdit i préstec, entre pàgina web o atenció directa, entre publicitat o prescriptors, sigui com sigui el nostre negoci, tot es redueix a trobar noves respostes a les preguntes de sempre: què venem, com venem ia qui venem.